Jak można zepsuć logo?
Przedstawiamy najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu logo!
- Logo skopiowane: Jeden z największych grzechów projektantów . Przedsiębiorca ryzykuje plagiat, gdy zamawia logo u nieprofesjonalnych i zbyt tanich projektantów.
- Logo nieróżnicujące: Zapatrzenie się w aktualne trendy i projektowanie w ten sam sposób jak wszyscy – bo modne. Wówczas logo nie zatrzymuje uwagi klienta i znika w masie takich samych obrazów.
- Logo na „odwal”: Najczęściej robione przez amatora. Czcionka z Worda, oklepane grafiki z ogólnodostępnych stron internetowych.
- Logo z „niespodzianką”: Jak tylko opracujesz lub odbierzesz logo od wykonawcy, przyjrzyj mu się uważnie z czym ci się kojarzy? Innym też będzie.
- Logo nieustawne: Błąd bardzo częsty. Logo pięknie wygląda na monitorze komputera, ale traci na jakości, gdy jest używane w innych rozmiarach na różnych przedmiotach. Musi być w formacie, który zapewni mu piękny wygląd na każdym tle i w każdym miejscu.
- Logo przedobrzone: Należy trzymać się zasady: nie więcej niż dwie czcionki. Inaczej jest chaos i bałagan.
- Logo pstrokate: Nie należy używać zbyt wielu kolorów. Dobierać należy je też rozumnie. Logo musi dobrze wyglądać w wersji monochromatycznej.
- Logo klatka: Logo powinno być uniwersalne. Ludzie mają pokusę, by wprowadzać symbol swoich produktów lub usług do logo.
- Logo dla siebie, nie dla klienta: Fine art. Sztuka dla sztuki.
- Logo bez przygotowania: Powstało intuicyjnie, bez badań, analiz rynku, konkurencji i zachowań klientów.